En spark i arslet

Jag nämnde igår att min plan var att fixa ett minutschema för att styra upp vardagen..

Kan det varit det undermedvetna som talade till mig?
För idag var jag hos min läkare. 
Sent om sider... Men VEM vill dit egentligen. Det betyder oftast inga goda nyheter.
Och inte gjorde det de denna gång heller😞
Jag har dragits med en molande huvudvärk i dryga månaden nu och den totala arbetslösheten så det var väl dags att besöka en läkare.
Och det gjordes en grundlig undersökning ! Det som visade sig var att jag inte har några reflexer - men det kommer från nackskadan tänker jag. 
Hur hon än slog med sin lilla " hammare " på armar och ben fick hon ingen reaktion 🤣
Det var när hon skulle ta blodtrycket som jag förstod att något inte stod rätt till. Hon pumpade upp och släppte ut luft ur armmanchetten gång på gång och till slut fick jag lägga mig ner. Hon bad mig ta det lugnt och vila ett tag så skulle hon ta om det igen.
Efter en kvart kom hon och gjorde åter ett par bt- kontroller medans jag låg ner. 

Resultatet blev 155 genom 110 i liggande läge🙈

Så nu ska jag ta prover imorgon och är sjukskriven till nästa vecka. Ytterligare bt- mätningar skall göras och sen får vi se vad allt ger.

Det här sätter ju igång en hel del tankar..
Och det gav mig en rejäl spark i arslet- nu MÅSTE jag göra något åt min situation.

Jag vill inte bli sjukare
Jag vill inte dö i hjärtinfarkt 
Jag får inte bygga på min inre stress

Hur tråkigt detta än var
Och hur jobbigt det än kommer bli
Så måste jobbet göras

Strength is a choice💪
Den här damen älskar sällskapet i soffan i alla fall❤


Allmänt | |
Upp